Zespół Szkół im. Bohaterów Narwiku

Klasy 2Tc i 1La w Niemczech

W dniach 08-10.05.2024 dwie klasy z naszej szkoły ( 2Tc i 1La) przebywały na wycieczce w Niemczech, przede wszystkim w Berlinie i Poczdamie.
Wycieczka rozpoczęła się 8 maja. Już o 06.00 rano wyjechaliśmy autobusem spod szkoły. Mimo wczesnej godziny młodzieży dopisywały nastroje i humory. Około godziny 13.30 dojechaliśmy do Berlina, gdzie czekał na nas przewodnik i razem z nim rozpoczęliśmy zwiedzanie tego pięknego miasta. Odwiedziliśmy Reichstag, Bramę Brandenburską , plac Paryski, Uniwersytet Humbolta czy Alexanderplatz. Do hotelu wróciliśmy dopiero około 21.00.
Dzień drugi rozpoczął się od wspaniałego śniadania w restauracji położonej na brzegu jeziora. Takie okoliczności posiłku dodały nam mnóstwo energii na dalsze zwiedzanie.Rozpoczęliśmy od wizyty w Berlinie Zachodnim, odwiedziliśmy okolice Dworca ZOO oraz Muzeum Techniki.
Trzeci dzień to przejazd do Poczdamu, miasta położonego w malowniczej okolicy.
Zwiedziliśmy Pałac Sansoucci, Pałac Cicilienhoforaz dzielnicę Alexandrówkę. Po obiedzie ruszyliśmy w drogę do Warszawy. W trakcie podróży mieliśmy dodatkową, niezaplanowaną atrakcję w postaci awarii autobusu i oczekiwania na transport zastępczy. Jednak nawet to wydarzenie nie popsuło nastrojów grupy i pod szkołę około godziny 24.00 zajechał rozśpiewany autobus.
Celem wycieczki była integracja młodzieży, poznanie kultury innego narodu oraz rozwijanie kompetencji językowych.
Opiekunami młodzieży w czasie wyjazdu byli: Arnold Mikina, Grażyna Petroniec, Magdalena Radwańska i Hubert Męczyński.